Logo
bench-accounting-49025-unsplash_Fotor.jpg
Dla Wynajmujących

Mieszkanie na wynajem - ogłoszenie idealne

Nawet jeżeli nie dysponujesz doskonałym lokalem na wynajem, możesz stworzyć doskonałe ogłoszenie. Bardzo dużo zależy bowiem od tego, w jaki sposób przedstawisz atuty pokoju, mieszkania czy domu, który planujesz wynająć. Oddzielnym zagadnieniem jest odpowiednie wypromowanie ogłoszenia, czyli zamieszczenie go tam, gdzie znajdziesz interesujących Cię najemców, w tym przypadku – studentów.

Przede wszystkim ogłoszenie powinno być napisane w sposób jasny i czytelny, z wypunktowaniem wszystkich najważniejszych dla najemcy informacji. Im precyzyjniej określisz cechy mieszkania czy pokoju na wynajem oraz oczekiwania odnośnie najemcy, tym bardziej zawęzisz grono odbiorców oferty. Dzięki temu zaoszczędzisz sporo czasu i unikniesz niepotrzebnych telefonów oraz zapytań mailowych od potencjalnych najemców, którymi tak naprawdę nie jesteś zainteresowany (np. rodziny ze zwierzętami lub małymi dziećmi). We wszystkim trzeba jednak zachować zdrowy umiar. Treść ogłoszenia należy dostosować do medium informacyjnego (przykładowo, na banerze reklamowym nie ma zbyt wiele miejsca). Najpierw zatem określ, gdzie chcesz swoje ogłoszenie zamieścić, później stwórz jego treść. Może też zaistnieć konieczność napisania kilku wersji ogłoszenia, co z pewnością zwiększy jego skuteczność.

Postaw się w roli najemcy

Wyobraź sobie, że sam chcesz wynająć pokój, mieszkanie lub dom. Wyobraź sobie, że jesteś studentem. To pozwoli stworzyć Ci ogłoszenie dedykowane pod danego odbiorcę. Co może interesować studenta poszukującego stancji na wynajem? Na pewno:

  • dokładana cena za wynajem, co w chodzi w jej skład i co nie jest ujęte w cenie, a także wysokość kaucji;
  • liczba pokoi w mieszkaniu oraz ich metraż;
  • informacja o możliwości wynajęcia mieszkania kilku studentom jednocześnie;
  • dokładny adres mieszkania, a nie tylko ogólna lokalizacja (dzielnica);
  • informacje dodatkowe, typu: mieszkanie umeblowane, nieumeblowane lub częściowo umeblowane (warto wymienić, co jest na stanie), do remontu lub po remoncie;
  • średnia wysokość miesięcznych kosztów utrzymania dla jednej osoby.

Zaakcentuj  mocne strony

Ogłoszenie na wynajem to rodzaj reklamy, ważne jednak, aby nie koloryzować i nie używać ogólników. Najlepiej działają konkretne informacje z naciskiem na atuty. Zamiast pisać „doskonała lokalizacja”, używaj sformułowań typu: „200 metrów od uniwersytetu i pięć minut drogi do przystanku autobusowego, w pobliżu dużo zieleni i park”.

Zdjęcia są bardzo ważne !

W dobie cyfryzacji, mówienia obrazem i zamieszczania ogłoszeń w sieci, zdjęcia odgrywają olbrzymią rolę. Niewłaściwie wykonane mogą jednak zadziałać na Twoją niekorzyść. Jeżeli zdjęcia mieszkania na wynajem będziesz robić samodzielnie, zwróć uwagę na kilka kwestii:

  • usuń małe przedmioty z kadru;
  • doświetl fotografowaną przestrzeń (zapal wszystkie światła i podnieś rolety);
  • podkreśl zalety mieszkania, przykładowo pokój z balkonem powinien być sfotografowany tak, aby balkon był widoczny, pokój duży i przestronny najlepiej przedstawiać na zdjęciu panoramicznym, itp.;
  • dodaj zieleni, pokoje z roślinami wyglądają znacznie lepiej;
  • sfotografuj wszystkie pomieszczenia, a także budynek z zewnątrz (znajdź najlepszy kadr).

Nagraj Video

Nasz portal umożliwia również nagranie video. Wyróżnij się! i nagraj swoje video, taki przekaz napewno pozwoli w pełni przedstawić walory Twojej oferty.

W lokalnym slangu 

 W  ogłoszeniu możesz posługiwać się skrótami, typu: 1-pok., M-2 czy „za odstępne”. Pamiętaj jednak, że mogą być one czytelne tylko na danym obszarze Polski. Zanim sporządzisz ogłoszenie, zapoznaj się jakie skróty funkcjonują na terenie, gdzie znajduje się mieszkanie na wynajem.

Na koniec ważna informacja – często aktualizuj swoje ogłoszenie. Czasem wystarczy nieco przeredagować tekst lub wymienić główne zdjęcie aby twoje ogłoszenie zyskało na atrakcyjności. Pamiętaj konkurencja nie śpi.